sunnuntai 17. elokuuta 2014

Kesäviikon alkupuhe ja ihana Birgitta


Koska koti on tällä viikolla näyttänyt lähinnä tältä,








olen sisustamisen sijaan keskittynyt suuren blogiguruni kanssa koodailemaan hieman päivitystä Minttikseni ulkoasulle. Vihdoinkin. Kiitos, Johanna! Seuraavana suurempana bloggaukseen liittyvänä projektina olisi valokuvien karsiminen koneelta, joka raksuttaa jo aika lailla hiki päässä omistajansa kamerarakkauden vuoksi. Köh, joku tietysti saattaisi vinkata, että toki blogia voisi päivittää ihan jopa vain sinne jotain kirjoittamallakin. Hupsista, taasko mä oon unohtanut? ;D

Työn alkaminen, siitä johtuva väsymys, ikkunaremontti, puupölyn loputon siivous, koko lakana-arsenaalin pesuoperaatio... Musta kuulkaas tuntuu, että nyt on juuri sopiva aikaa aloittaa suuri kesäviikko! Siis se semmoinen, jona muistellaan kohta paketissa olevan kesän kauneimpia päiviä ja paikkoja. Niitä semmoisia, joista ei ole mun blogissa vielä kerrottu laiskotuksen, menojen, remppasiivouksen ja sen semmoisen takia. Ai miten hyvä idea! :) 

Jälleen tänään ja eilen liikuin ikävän ja nostalgian kourissa aivan tämän suuren kesäviikon ensimmäisen esittelykohteen suunnilla. Kuten näille mun vanhoille kotikulmilleni juuri muuttanut henkilö eilen sanoi: "Ihan kuin olisi ulkomailla." Huoh, niin. Mutta ilman Ullanlinna- ja Eira-ikäväänikin julistaisin kesän ihanimmaksi kahvilatapaukseksi Birgitan. Käykää ihmeessä Hernesaaressa kahvilla vielä hyvän sään aikana, jos Helsingissä liikutte.

















Herkullinen lounas, säästä riippuva lämpötila, kylmät juomat. Kahvikin varmaan hyvää, vaikka en ole kertaakaan sitä tilannut.  Hyvä fiilis tulee kaupan päälle. Vieressä sininen meri ja Eiranranta, ehkä vielä hetkisen ajan auringonpalvojineen.






Riemua tulevaan viikkoon. Kesäviikkoon, haa. ;) 
Valitsen seuraavan kesäretken iltakävelyn aikana. Kuvia koneella riittää.


6 kommenttia:

  1. Jahas, uusi titteli mulle :) Karulta näyttää, mutta onneksi sait vihdoinkin uudet ikkunat. Tuosta Birgitasta olen lukenut muistakin blogeista, kuulostaa ja näyttää houkuttelevalta paikalta. Jospa minäkin joskus sinne pääsisin :) Mukavaa työviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei huono lisänimi. :) Joo, kaikki hienosti, kunhan tässä syksy ehtii, ja se tyyppi, joka korjaa reiskojen jäljet. Kiitos, kivaa viikkoa sullekin!

      Poista
  2. Hui noita ikkunattomia seiniä !

    Mä ihan odotan syksyä. Enemmän kotona. Enemmän kaupungissa. Vaihtelua. Ja miks ei Birgittaakin pipo päähän, takka lämpimäksi ja kuuma kahvi :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ihanaa, kun kaikki jotenkin normalisoituu. :) Jos Birgitta pysyy auki, kyllä minä menen. :D

      Poista
  3. Päätit sitten tuulettaa kämpän kunnolla… Aika karun näköistä, mutta onneksi taitaa olla jo ohi. Ainakin pahin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ;) Jep, tuntui jotenkin tunkkaiselta. Enää ei pitäis mennä kauaa, että on valmis.

      Poista

Kiva saada postia. :)